Андрій МЕДВІДЬ: Балотуюся, бо набридли бездіяльність та постійні «дільожки»

23 грудня 2018 року ківерчани та жителі сіл СокиричМуравищ, Дідович, Бодячева, Забродів, Конопельки, Суська, Словатич, Славного, Звозів вирішуватимуть, хто керуватиме їхньою новоствореною об’єднаною територіальною громадою. На цю посаду претендує місцевий житель, правозахисник, 35-річний Андрій Медвідь. Чому він вирішив балотуватися, з’ясовуємо у розмові з кандидатом.

Почнімо з того, чому ви вирішили балотуватися на посаду міського голови?

Балотуюся на посаду міського голови, бо набридли бездіяльність, сварки, «дільожка» громадського майна, дерибан землі, відсутність публічності, людського ставлення до простого народу, прозорості використання коштів та стратегії розвитку міста та сіл у 21 столітті!
Нашим містом протягом 15-ти років керує та сама людина, яка навіть не живе в Ківерцях. Тобто з 2000-х років система та методи керування не змінилися. Чи готова така людина бути відкритою, публічною та мати постійний діалог з громадою? Особисто я сумніваюся в цьому. Тому маю намір показати нову якість роботи міського голови та ради. Вважаю за необхідне перебудувати систему управління міським господарством.
Але, передусім, я люблю наше рідне місто, і дуже хочу, щоб новостворена громада розвивалася, стала затишною і комфортною для всіх її жителів.

Чи є у вас відповідний досвід роботи, що став би у пригоді для такої посади? І взагалі, розкажіть про біографію: хто ви, чим займаєтеся?

Мені 35 років. Я народився та живу в Ківерцях. Навчався у школах № 1 та № 3 нашого міста. Здобув три освіти за спеціальностями: бухгалтер, фінансист та юрист. Одружений, виховую двох маленьких дітей.
Понад 15 років працював у Ківерцівському районному центрі зайнятості на різних посадах. З 2005 року очолюю профспілку цього ж центру.
Був членом виконавчого комітету Ківерцівської міської ради та громадської ради при Ківерцівській районній державній адміністрації. А з вересня 2016 року є головою молодіжної ради профспілки працівників соціальної сфери України. У 2017 році з однодумцями заснували Ківерцівську районну правозахисну організацію «Ваше право», якою мені доручено керувати.
Тобто відстоював, відстоюю та планую відстоювати права людей, які звертаються за допомогою.

Яке на сьогодні є місто Ківерці, яким ви хочете його бачити, наприклад, через десять років?

Сьогодні Ківерці переживають не найкращі часи. Відчувається депресивний стан. Така атмосфера пов’язана із браком робочих місць, неблагоустроєм та слабкою інфраструктурою. Не вистачає дитсадків, нової сучасної школи, хороших доріг, тротуарів. Водночас, коли в Луцьку «будівельний бум», у нас не будується нове житло. При тому, що ми є містом-супутником обласного центру, у нас хороше розташування, спокійно та затишно.
Також гостро стоїть питання очисних споруд, каналізування, водопостачання. Проблема з екологією, зі сміттям. Разом з тим не приділяється належна увага нашій молоді. Як про це не гірко говорити, але ці проблеми вже понад десятиліття не вирішуються. А в селах – це також відсутність доріг, освітлення, проблеми з доїздом, стихійними смітниками та сміттєзвалищем і багато іншого.
З приводу нашої громади через 10 років: звісно, на це дивлюся досить оптимістично. Бачу її як одну з кращих в області. Але для цього потрібно розробити стратегію, щоб рухатися в потрібному напрямку. Ну, і, відповідно, обрати небайдужу, неегоїстичну владу, яка здійснить потрібні зміни.
Тим більше, маємо гарний приклад для наслідування: у Дрогобичі при владі команда «Народного контролю». За ці три роки у місті активно впроваджено низку електронних сервісів, інфраструктурних об’єктів, комунікаційних платформ, порталу Відкритих даних та багато інших новинок, які загалом забезпечують, як відкритість та прозорість місцевого самоврядування, так і налагодження комунікації з громадою, бізнесом та інституціями міста. Завдяки цьому Дрогобич очолює рейтинг «Прозорі міста».

Якщо говорити не тільки про проблеми, що можете назвати позитивного? Чи може місто бути туристично-привабливим?

На мою думку, позитивним є те, що розпочалася робота з вуличними, квартальними комітетами, ОСББ. Громада долучається до розв’язання проблем конкретно своєї вулиці та будинку.
Ківерці безперечно можуть бути туристично привабливими. Для цього потрібна спільна робота заради створення нового іміджу міста.
Використати можна нашу фішку – це навколишній ліс, який потрібно зберегти, зробити чистішим, облаштувати рекреаційні зони. З озером «Молодіжне» попрацювати, зробити його придатним для відпочинку. Це, у свою чергу, дасть поштовх для створення біля нього інфраструктури. Також необхідно облаштувати територію Гідропарку. Я досі пам’ятаю, як там було колись: чудове місце для відпочинку, була можливість порибалити, але, на жаль, воно зараз усе занедбане.

Яка, на вашу думку, перспектива сіл?

Що дасть нам об’єднання з Ківерцями? Це запитання постійно озвучують люди із сіл.
Я відповідаю так: після об’єднання в громаді з’являться певні повноваження і ресурси. Ми отримаємо додаткові фінанси для розвитку інфраструктури: доріг, освітлення, водопостачання, водовідведення, утилізації побутових відходів. Також це дасть можливість розв’язувати питання матеріально-технічного забезпечення навчальних закладів середньої, шкільної та дошкільної освіти.
Це означає, що за рішенням громади та наявності ресурсів у дитячому садочку може бути добудовано спортивний зал чи басейн, а в школі – комп’ютерний клас чи новітню дослідницьку лабораторію. Дошкільнята та діти молодших класів вчитимуться ближче до батьків: у садках та початкових школах своїх сіл чи селищ. Учні середніх та старших класів їздитимуть автобусами до шкіл, які забезпечуватимуть справді високий рівень освіти в центрі об’єднаної громади.

Питання із транспортом та його реформування наразі більш ніж актуальне. Яка роль міської ради у цій сфері? Чи може міська влада впливати на якість та вартість послуг у 107 та 103 маршрутках?

З сіл та через Ківерці щодня курсують маршрутні таксі до Луцька, якими користується дуже багато людей. На сьогодні всі ми відчули подорожчання вартості проїзду в маршрутках, тому це питання дуже актуальне.
Це транспортне сполучення є міжміським і, оскільки Кабінетом Міністрів України знято можливість регулювати ціни в таких перевезеннях, то змінити стан справ одним рішенням органу влади неможливо.
Я, як голова правозахисної організації, вивчав можливість розв’язання проблеми з транспортом. На це можна вплинути тільки через тендер. Якщо в умовах будуть передбачені запобіжники щодо необґрунтованого підняття цін на проїзд в маршрутних таксі.
Міська рада сьогодні на ці процеси не може вплинути, бо це міжміський маршрут, але давати свої рекомендації, пропозиції та зауваження перевізниками ніхто не забороняв.
Дієвий інструмент, на мою думку, – це запровадження електронного квитка в маршрутках. Одразу відпадуть на кшталт маніпуляції: зросла ціна пального та інші витрати, кількість пасажирів недостатня тощо. А завдяки е-квитку ми знатимемо, скільки коштує поїздка одного, пасажиропотік. Зараз у нас повний хаос. При цьому, перевізники, піднімаючи вартість проїзду, не підвищують якість обслуговування. Маршрутки – брудні, переповнені та не завжди безпечні.
Треба спілкуватися на рівні області, аби ця система була впроваджена у всьому громадському транспорті. Також були встановлені gps-навігатори.

Що можна вирішити та реалізувати за кошти об’єднаної громади?

Бюджет об’єднаної громади буде досить великий, але нам важливо не забувати про зобов’язання фінансувати заклади освіти, медицини, ДНЗ.
Але при розумному управлінні коштів вистачить і на розвиток.

До речі, не менш важливо хто входить у команду? З ким плануєте працювати пліч-о-пліч на посаді міського голови?

Я планую, що пліч-о-пліч зі мною працюватиме вся команда, яка заявлена «Народним контролем» без виключень! Також розраховую на людей-професіоналів у своїй справі, які захочуть працювати на благо громади. Приказка «Кадри вирішують все» є дуже актуальною, і тому лише недалекоглядна людина може відмовити професіоналу. Роботи в новій раді, в новому апараті, повірте, буде більше, ніж достатньо, аби було бажання працювати.

Чому вирішили балотуватися саме від «Народного контролю»?

Для мене принципово, що партія «Народний контроль» створюється знизу людьми з незаплямованою репутацією. Не має олігархів та партійних босів, має чітку програму та зосереджена на антикорупційній діяльності. Погодьтеся, корупція «з’їдає» нашу країну. Це люди, які за три з половиною роки після Майдану, поставили собі за мету змінювати країну, владу, чинну систему. Вони роблять це, попри всі перепони. Власне, ці фактори вплинули на те, що я долучився до команди «Народного контролю».
Після перемоги на виборах ми почнемо реалізовувати Антикорупційний план «Народного контролю», один з пунктів якого – повна прозорість та підзвітність влади перед мешканцями міста.