0306kol

Чи справді так легко оформити субсидію, як про це кажуть в Уряді

В Уряді запевняють  оформити субсидії дуже просто. Мешканці Коломиї та району переконалися в протилежному. Вони відстоюють черги, бігають за довідками та тижнями чекають на результат. Чому слова влади розходяться з дійсністю попросили перевірити Народний Контроль.

Високі тарифи на комунальні послуги змусили людей масово оформляти субсидії. Аби зекономити на комуналці коломиянам  в чергах доводиться втрачати здоров’я.

«Я стояла, стояла, мені недобре зробилося і я впала, добре що дівчатка помогли, вивели мене на вулицю. Постійно щось ще немає і немає. Я не знаю що вони шукають. В мене ніякого багатства. Ходи кожний раз. Прийдеш – постоїш, 4 рази я ходила», – каже пенсіонерка Олександра.

 «Знаю, що жінка ходила і кілька разів ходила то з одних дверей в другі двері. І так, якось так знаєте. Приходить якась так, я питаю, що сталося, а вона каже та дай мені спокій. Я не знаю, що вже мені робити. А потом ми якісь папері здали і все і тепер чекаємо чи будуть ті субсидії чи не будуть», – каже пенсіонер у черзі.

 «Від початку ти мусиш подати заяву, декларацію, так, ніби казали що це дуже просто можна поштою відправити – зовсім не так. Треба прийти сюди в управління соцзахисту треба заповнити і взяти талончик на певний день, потім прийти здати цю заяву, декларацію. Якщо раптом ти десь помилився, то ти мусиш знову ж таки ще раз прийти, переправити помилки, які,  можливо, не по твоїй вині зроблені», – кажуть люди в черзі.

Коломияни нарікають на «ведмежу» послугу  уряду. Кажуть, хотіли б побачити як сам Прем’єр  виживав би в таких умовах.

 «Для нього може би і легко було, а для нас старих, нікому непотрібних, то страшне що твориться. Ну і не в силах ми платити, попробуй тепер. Вони уряд і для них все просто і для них все добре. У нас пенсія яка лишилася така і була,а тепер все подорожчало у 10 разів», – жаліються пенсіонери.

«Думаю, що можливо Уряду треба було подумати не про те щоби людей таким чином задіювати, а про те, щоб знизити ціну все таки на тарифи можливо тими коштами,які вони хочуть витратити на субсидії. Просто знизити ціну. І все. Тобі б не було ні черг ,ні лишньої роботи»,  – так вважають коломияни.

Працівники Коломийського соціального захисту кажуть, роботи додалося в рази. Часто не встигають.

 «Люди скаржаться,але ми завжди стараємося йти людям на зустріч. Нема такого, є старші люди їм тяжко писати, ми просимо щоб їм хтось напише, ми помагаємо», – каже Марія Козак, спеціаліст прийому.

 «Якщо є розбіжності, так, а так ми не маємо чого людина до нас ходити. Ми мали автоматизований зробити перерахунок ті хто, люди, які звернулися і мали субсидію включно квітень місяць, значить людина вже до нас не звертається, а ми робимо автоматизований перерахунок», – говорить Галина Гурак, начальник управління праці та соціального захисту населення.

Начальник управління соціального захисту зізнається – об’єм роботи – величезний. Інколи працюють і у вихідні. Уряд не надав комп’ютерні програми  установам вчасно та й бюрократію ніхто не відміняв.

 «До нас тільки тепер прийшло оце програмне забезпечення, але знову ми зустрілися з труднощами. Перш ніж ми хотіли зробити перерахунок ми мусили кожну справу все-таки брати, зареєструвати її, сідати самим у комп’ютер, аж тоді ми можемо віддруковувати повідомлення і людям віддавати», – зізнається Галина Гурак, начальник управління праці та соціального захисту населення..

В той же час в Уряді продовжують переконувати, що оформити субсидії надзвичайно легко.

«Ми максимально спростили все. Не треба стояти в черзі, не треба заповнювати декларацію на 90 питань. До людини додому прийшов конверт, в конверті всього-навсього на одну сторіночку простенька декларація. Людина заповнила цю декларацію, відправила назад і наша соціальна служба самостійно призначила субсидію», – переконує Прем’р-міністр України Арсеній Яценюк.