Чиновники хочуть провернути «аферу століття» на нових автобусах, – Веремчук

Чиновники проситимуть депутатів погодити ще 23 млн грн, які начебто потрібні для виплати лізингу за 150 автобусів, які Львів придбав цьогоріч. Та, як звернув увагу керівник фракції «Народний контроль» Валерій Веремчук, місто вже перевело на нові автобуси 295 млн грн, що на 45 млн більше, ніж загальна сума, яку Львів мав сплатити за лізинговими договорами цьогоріч.

«Ми з колегами недаремно вимагали нарешті показати нам усі лізингові договори. І тепер розумію, чому їх так довго від нас ховали. АТП-1 не вистачає ще 23 мільйони? Але, вибачте, на що ви потратили кошти, які вже отримали? Ми виділили з бюджету на нові автобуси 295 мільйонів гривень. Натомість, згідно з договорами, загальна сума лізингових виплат у 2018 році має становити 250 мільйонів. Чим далі, тим більше переконуюся, що у Львові лізинги перетворюються на тіньові схеми, в які закачуються бюджетні кошти. Але в цій ситуації ми вимагатимемо відзвітувати за кожну копійку з бюджету вже на цій сесії», – коментує Веремчук.

Окрім того, він звернув увагу, що на сесії ЛМР 29 листопада заплановане питання погодження кредиту від Європейського інвестиційного банку на суму у 40 млн євро – під 1,5-2% річних із можливістю розтермінування на 22 роки. З них 24 млн євро мають піти на закупівлю автобусів і трамваїв.

«Звісно, ми маємо оновлювати громадський транспорт. Але я переконаний що тільки закупівля 100 чи 200 автобусів не вирішить суть транспортної проблеми Львова. Бо головна її причина – це не брак транспорту, водіїв чи пасажирів, а некомпетентність профільних чиновників, непрозорість їхньої роботи. Транспортна проблема має розв’язуватися за допомогою чіткої стратегії. Без неї навіть нові автобуси стоять під парканом або їздять хаотично. Тож і надалі наполягатимемо на повному звіті про ситуацію з громадським транспортом від його головного куратора Андрія Білого. Також разом із колегами вимагатимемо представити стратегію розвитку транспортного господарства Львова. І тільки за її наявності можна буде говорити про потребу грошей на оновлення транспорту», – наголосив Валерій Веремчук.