Макет_програма

ДорогА дорОга: чому попри фінансові потоки трасу Дніпро – Кривий ріг – Миколаїв не ремонтують роками

Сніг зійшов разом з асфальтом – цей бородатий жарт щовесни згадують всі вітчизняні водії. Про українське бездоріжжя можна складати легенди. Де-не-де дороги настільки розбиті,  що в ямах певне можна пропасти безвісти. Дніпропетровщина  не виняток. Чого тільки вартує траса Н-11 Дніпро -Кривий Ріг – Миколаїв. Торік влада хвалилася: кошти на ремонт доріг мають, трасу на Кривий Ріг відновлять.  Проте далі слів діло не пішло.

Небезпечний вояж

Переконатися, в якому стані на сьогодні перебуває траса Н-11, знімальна група «Народного контролю» вирішила на власні очі. Допомогти журналістам з екскурсію зголосився пан Олександр, що через роботу регулярно змушений йти на подвиг – відвідувати Кривий Ріг.

Олександр Мамрич, автомобіліст

Олександр Мамрич, автомобіліст

З Дніпра в Кривий Ріг і назад – Олександр часто долає цей шлях.  Спочатку на виїзді з Дніпра – рівненький асфальт, та варто лише виїхати за місто, через ями стрілка на спідометрі опускається до двадцяти кілометрів на годину. Олександр старається їхати посередині траси – тоді залишається можливість для маневру. Деколи й це не допомагає – коли ями всюди.

«Глибина  ям на трасі сягає подекуди навіть 20 см. Хто знає – це мінус колесо!», – розповідає Олександр.

Поламані автівки та пробиті колеса – це не лише зіпсуті нерви, а й викинуті в прірву гроші.

«І я вже не кажу про покришки й диски – це вже всі водії, які їздять по українських дорогах, сприймають як витратні матеріали. Все це зношується – і це результат пересування нашими дорогами!», – додає Олександр.

Антон Гавришко, автомобіліст

Антон Гавришко, автомобіліст

Дорогою журналісти зустрічають Антона, який прямує з Одеси до Дніпра. Чоловік був змушений зупинитися, бо треба підрихтувати машину. Через глибокі ями в нього пробило колесо. І таких «щасливчиків» як Антон на трасі не бракує.

«Я поки з Кривого Рогу сьогодні їхав, нарахував 13 машин, які також як я стояли на узбіччі! Якщо плюс-мінус підбити за ціною всі мої поїздки за 10 років, то на ремонт цього автомобіля я витратив три нових «Ланоса»!  Я їх міг купити!», – відзначив Антон.

Нескінченний тендер

Востаннє трасу Дніпро – Миколаїв через Кривий Ріг капітально ремонтували ще чверть століття тому, у дев’яностих. Пізніше ями двічі латали: у 2000 та 2005 роках.  Минуло року з держбюджету виділили 400 мільйонів на дороги Дніпропетровської області, з них 330 мільйонів – на ремонт багатостраждальної траси на Кривий Ріг.

Траса Н-11 Дніпро - Миколаїв через Кривий Ріг

Траса Н-11 Дніпро – Миколаїв через Кривий Ріг

У травні 2016 обласна Служба автомобільних доріг оголошує тендер – шукають підрядчика, який взявся б за ремонт. Через три місяці, в серпні, визначають переможця. Конкурс виграє фірма з Харкова  «Дорожньо-будівельне управління «Аерошляхбуд». Через місяць, у вересні, дві компанії, що програли, звертаються до Антимонопольного комітету. Мовляв, Служба автомобільних доріг недогледіла – погано перевірила документи фірм-учасниць. Виявляється, компанія-переможець «Аерошляхбуд» взагалі не має права виконувати такі роботи. Про це заявляє голова АМКУ на своїй сторінці у мережі Facebook.

«Під час розгляду скарги 12 вересня 2016 року було виявлено, що в складі пропозиції переможця ТОВ «Дорожньо-будівельне управління «Аерошляхбуд» не було надано копії ліцензії та/або дозволу на проведення відповідних робіт», – цитата уповноваженого АМКУ Агії Загребельської.

АМКУ анулював результати тендеру наприкінці вересня. Попереду дощі та сніги. Проводити новий конкурс немає коли, хіба доведеться класти асфальт у морози. Гроші на вітер, одним словом.

«На момент отримання рішення Антимонопольного комітету України закінчився дорожньо-будівельний сезон», – коментує ситуацію в. о. начальника Служби автомобільних доріг у Дніпропетровській області Геннадій Немога.

Геннадій Немога, в. о. начальника Служби автомобільних доріг у Дніпропетровській області

Геннадій Немога, в. о. начальника Служби автомобільних доріг у Дніпропетровській області

Протекція чи банальна халатність? Чому Служба автомобільних доріг не помітила проблем з документами у фірми-переможця? Після скандалу тодішнє керівництво Служби звільнили, а нинішнє – воліє про справи попередників мовчати.

Надія на ремонт

У 2017 році на ремонт трас державного значення у Дніпропетровській області планується витратити майже чотири мільярда гривень. Один мільярд буде  залучений за рахунок коштів місцевих бюджетів, і майже три мільярди область розраховує отримати із державної казни. З цих коштів на дніпропетровський відрізок траси Н-11 планують витратити 1,2 мільярда. Цьогоріч тендер розпочали раніше – не в травні, як у минулих роках, а в лютому. Переможця мають визначити у квітні.

«Будуть підписані договори з переможцями. І, відповідно, ми можемо говорити про те, що з середини квітня вже безпосередньо переможець, він же виконавець робіт, приступить до ремонту», – коментує ситуацію в. о. начальника Служби автомобільних доріг у Дніпропетровській області Геннадій Немога.

«У нас буде травень, червень, липень, серпень, вересень та частина жовтня. Тобто фактично 6 -7 місяців, за які дороги можна зробити», – коментує ситуацію радник голови Дніпропетровської ОДА Юрій Голик.

Ями на трасі Н-11 Дніпро - Миколаїв через Кривий Ріг

Ями на трасі Н-11 Дніпро – Миколаїв через Кривий Ріг

Дороги в Україні – одні з найрозбитіших у світі. Гірше тільки в Конго та Мадагаскарі. Команда «Народного контролю» сподівається, що прогнози можновладців таки здійсняться, та буде ретельно стежити за ситуацією.