28-09.1-2

Газовики надсилають хмельничанам квитанції з неіснуючим боргом

Від липня у поштових скриньках хмельничан почали з’являтись нові рахунки з неіснуючим боргом від ТОВ «Хмельницькгаззбут».  Черги здивованих користувачів в абонентських службах можна побачити і досі. «Народний контроль» вирішив перевірити, чи перераховують газовики квитанції на вимогу хмельничан.

Василь Зінькович справно сплачує за комунальні послуги.  Та у вересні чоловіку прийшов рахунок з боргом.

«Вчора я отримав квитанцію, значить, яка виписана 4.09,що мені потрібно заплатити за газ 24 гривні. Я підняв всі свої документи, підняв розрахункову книжку, де в мене була переплата 58 гривень 69 копійок. Звідки ж тоді узявся борг, незрозуміло», – скаржиться хмельничанин.

Разом із журналістами чоловік йде до газовиків з’ясувати, звідки взялась заборгованість. Таких, як Василь Зінькович, у газконторі кожен третій.

Хмельничанка Леоніда прийшла до абонентської служби з двома квитанціями. Жінка запевняє – сплачує все до копійки, навіть іноді переплачує наперед. Натомість отримала спочатку рахунок з боргом у двісті п’ятнадцять гривень, а згодом ще один – на майже двісті тридцять вісім гривень.

«Якісь папірці надсилають, щоб по них платити за газ. Це якась божевільня! І що це вони видумують? Я пенсіонерка, я не можу того зрозуміти. Я знаю є книжка, я порахувала і заплатила, а тут якісь папірці», – нарікає хмельничанка Валентина Львівна.

«Ці нові квитанції можна вдома роздрукувати. Навіщо їх висилають? Чому не можна і далі сплачувати за абонентською книжкою? Я ось уважно прочитала і прийшла з’ясувати, звідки мені борг нарахували. А пенсіонери часто не вчитуються, вірять на слово, а, отже, і сплачують!», – обурюється хмельничанка Наталя.

Після звірки рахунків у більшості споживачів виявляється, що жодного боргу у них немає. Журналістам газовики таку ситуацію пояснюють просто – стався збій системи.

«Підприємство ПАТ «Хмельницькгаз» збиткове, тому контролюючий орган позбавив нас ліцензії на постачання газу споживачам. Для цього і створили інше підприємство, куди і перевели всіх абонентів. Борги, як правило, утворились через системний збій. Тому просимо мешканців з’ясовувати реальну ситуацію по своїм рахункам у майстрів абонентської служби», – переконує майстер абонентської служби ПАТ «Хмельницькгаз» Оксана Ількова.

Активісти «Громадського руху «Народний контроль»  радять людям відстоювати свої права.

 «Якщо ви отримали квитанцію із боргом, необхідно обов’язково підходити до відповідних розрахункових осіб газопостачальної організації, які в такому випадку зобов’язані провести звірку взаєморозрахунків з абонентом. Також слід завжди пам’ятати, що передоплата на абонентському рахунку споживача в будь-якому випадку зараховується виключно для наступних розрахунків за наступні облікові періоди», – радить хмельничанам юрист «Громадського руху «Народний контроль» Роман Черняк.