Луцькі перевізники маніпулюють питанням подорожчання проїзду, – Данильчук

У Луцьку перевізники наполягають на підвищенні вартості проїзду у громадському транспорту з 3 до 5 гривень. Вони аргументують це зростанням ціни на пальне, утім, самі ж досі не показали реальний пасажиропотік.

Про це йшлося під час круглого столу у Луцькій міській раді у середу, 8 лютого.

За словами перевізників, підняття тарифу спричинене можливим подорожчанням дизпалива, яке і сьогодні, на їхню думку, не зіставні з вартістю проїзду.

«З 2014 року стрімко подорожчало дизпаливо. І сьогодні наші постачальники попередили, що через два тижні воно коштуватиме 23 гривні за один літр», – зазначив директор підприємства «Санрайз» Юрій Девіцький.

Підтримав його і колега Сергій Дьомін з АТП №10, який побоюється, що пальне може коштувати через півроку й 30 гривень за літр у зв’язку з підвищенням мінімальної заробітної плати.

Девіцький додає, що вдень потрібно заправити автобус на 90 літрів пального, що коштує майже 2 тисячі гривень. Також перевізник скаржиться, що у нього великі кредитні зобов’язання, тому вони наполягають на зростанні тарифу.

Натомість депутат Луцької міської ради, голова фракції «Народний контроль» Павло Данильчук вважає, що питання подорожчання проїзду є передчасним і маніпулятивним, адже пасажиропотік у Луцьку так і не вивчений, а перевізники не надали конкретної інформації, щоб аргументувати такі дії.

«Я вважаю, що перевізники подали інформацію, як їм вигідно. Ви маніпулюєте питанням подорожчання тарифу на перевезення, порівнюючи складові його собівартості, зокрема щодо вартості дизпалива. Два роки тому вже підвищувалася вартість проїзду з 2 до 3 гривень, а ви нам статистику показуєте 2009 року. Ви порівнюєте з тим, з чим не можна порівнювати. І тому, коли ви говорите про підвищення дизпалива, це не відповідає дійсності масштабам цих двох років», – зазначив депутат.

Він звернувся до перевізників, щоб вони надали інформацію на прикладі одного автобуса: скільки він перевозить пасажирів і яка ситуація з пільговиками.

Зрештою учасники круглого столу погодилися, що перша зустріч із перевізниками міста нічого не вирішить, тому що немає об’єктивної картини пасажиропотоку. А у міській раді повідомили, що й досі проводять моніторинг пасажиропотоку на окремих маршрутах. Таким чином, вирішили продовжити вивчення пасажиропотоку та дати остаточну відповідь згодом.