«Народний контроль» у Луцьку провів громадські слухання щодо вартості проїзду у міських маршрутках (+фото)

У Луцьку 255 учасників громадських слухань, ініційованих «Народним контролем», обговорили питання подорожчання вартості проїзду у маршрутних таксі міста.

Захід відбувся у Палаці культури в п’ятницю, 10 березня.

Зазначимо, що останні кілька місяців приватні перевізники вимагають у міської влади, щоб вони підняли вартість проїзду. Їхня вимога – щоб пасажири платили 5 гривень. Вони навіть влаштовували вуличні акції протесту та шантажували владу можливим страйком. Натомість міська рада провела свій облік пасажиропотоку, встановивши, що оптимальний тариф – 4 гривні. Небайдужі лучани також порахували і кажуть, що 3 гривні – виправдана плата. Тому «Народний контроль» організував кампанію, щоб розібратися та врахувати позицію людей.

Так, на порядку денному слухань стояло одне питання – чи обґрунтована зміна тарифів на послуги громадського транспорту. Свої позиції та аргументи представили три сторони обговорення: чиновники, перевізники та активісти.

Головуючим громадським слухань обрали представника «Народного контролю» Михайла Шелепа.

Директор департаменту економічної політики Луцької міської ради Олександр Озінович розповів, що з 25 січня до 20 лютого обстежували пасажиропотік на маршрутах № 2, 12, 19, 22, 22а та 17а. Рахували пасажирів трьох категорій (платних, школярів та пільговиків), студентів та муніципалів. Цю методику обліку погодили в Антимонопольному комітеті. На основі отриманих даних собівартість перевезення на цих маршрутах коливається від 2,28 до 4,58 гривень. Середній тариф – 3,88 гривні.

Заступник Луцького міського голови Сергій Григоренко зазначив, що є нарікання на роботу водіїв, однак у Луцьку транспортна система побудована не найгірше. Також чиновник навів приклади інших міст з кількістю населення, як у Луцьку, де діє тариф 4 гривні.

Водночас директор перевізника ТОВ «Санрайз» Юрій Девіцький поскаржився, що вони уже купують пальне вроздріб за 21 гривню, адже мають великі борги. Перевізник додав, що понад 90 маршруток потребують капітальних ремонтів кузовів, двигунів, паливної системи. Тому, за словами Девіцького, при теперішньому тарифі використання автобусів є збиткове.

Натомість лучанин Віталій Затіраха представив порівняльну таблицю із власними розрахунками, міської ради та перевізників на прикладі маршруту №12. Згідно з показниками, загальний обсяг пасажиропотоку за даними перевізників становить – 195 тисяч на рік, міської ради – 238, 57 тисяч, а перерахунок лучанина – 262, 84 тисячі. Тож Затіраха переконаний, що тариф треба залишити на тому рівні як є.

Керівник «Народного контролю», депутат Луцької міської ради Павло Данильчук дорікнув на непорядній позиції перевізників, які вдавалися до шантажу та розпочали процес зміни тарифів тоді, коли у місті немає міського голови. Також він підкреслив, що зважаючи на розбіжність у даних моніторингу пасажиропотоку, потрібно відкласти питання подорожчання вартості проїзду та протягом трьох місяців провести повний та об’єктивний облік пасажиропотоку на всіх маршрутах у місті.

При цьому під час обговорення присутні лучани нарікали на якість перевезення, «шансон» у маршрутках і на те, що водії не зупиняються на вимогу пенсіонерів. Лунали думки, що варто розраховуватися за проїзд при виході, і таким чином зменшиться кількість «зайців».

У підсумку слухань, пропозицію щодо підвищення вартості проїзду до 4 гривень не підтримала більшість зареєстрованих на громадські слухання людей: «за» проголосували 99 осіб із 255 учасників. Серед інших пропозицій, які також не набрали необхідну кількість голосів, були рекомендаційні ініціативи: проведення повного пасажирообліку на усіх маршрутах, забезпечення проведення відкритого конкурсу на визначення перевізників із залученням широкого кола громадськості, запровадження електронного квитка у маршрутних таксі.

sluhannya3

sluhannya1

sluhannya4

sluhannya6

sluhannya8

sluhannya7