silman

Підводні течії законопроекту №1565. Або хто в домі хазяїн??

 У Рівному започатковано ініціативу «Дорожня карта реформ Рівного». Увесь спектр проблем організатори проекту поділили на окремі підгрупи та призначили модераторів. А саме економіка (Олексій Муляренко), освіта (Ольга Ільчук), охорона здоров’я та соціальні послуги (Юрій Лазаревич), врядування (Андрій Токарський), транспорт та містобудування (Руслан Шевчук), культура та туризм (Олександр Харват), безпека (Дмитро Якимець), енергоефективність (Юрій Буратчук). До підгрупи з енергоефективності увійшов я, керівник обасного осередку Громадського руху «Народний контроль» на Рівненщині Дмитро Сільман. Саме на нещодавньому засіданні ми обговорювали питання про реалізацію права спільної власності мешканців багатоквартирних будинків. Саме воно, на моє глибоке переконання, є наріжним каменем в комунальній сфері. Адже він ефективного впровадження таких реформ напряму залежать питання успішності чи занедбаності у веденні господарських справ. Чомусь так повелось, що наші люди дбають про чистоту та порядок виключно на території, що обмежується стінами та вхідними дверима. А далі – трава не рости. От і картинка – доглянуті будиночки людей на розбитій вулиці, ошатно вбрані жителі та засмічене довкілля. Розумне, сучасне покоління та безвідповідальна влада, яку обираємо в той чи інший спосіб. Як відомо законопроектом №1565 закріпляться нові форми управління спільним майном. ЖЕКи, як монопольна структура на ринку надання послуг з житлово-комунальних послуг просто відімруть. Нав перший погляд здавалося б і непогано, адже наше «збиткове» комунальне господарство отримає «ковток свіжого повітря». Але, наскільки свіжого? Якщо мешканці, співвласники багатоквартирних будинків, не прокинуться, нарешті, від багаторічного сну і не почнуть власними силами наводити порядок в себе в дворах, під’їздах, на сходових клітинках шляхом прозорого управління спільними коштами, то держава втрутиться в цей процес і призначить управителя. Якою буде ця фігура, в пресі нафантазовано вдосталь. Я ж відмічу, що «святе місце порожнім не буває». Оцінивши ресурси, певні організації давно включились в цей процес. В людей відберуть усяку можливість управляти своїми ж коштами, своїм же майном. Ідея утворення ОСББ, звичайно, не панацея, але, те, що на рівні місцевої влади сприяння в її розвитку відсутнє, говорить про те, що владі це невигідно. Як приклад, – в житлово-комунальному управлінні міста Рівне є цілий відділ, котрий займається реформуванням та тарифною політикою. В Положенні про діяльність зазначено: на відділ покладається розробка заходів і програм, спрямованих на стимулювання процесу щодо утворення ОСББ. Так от, заявляю – стимулюється не процес утворення організацій, а процес діяльності окремих, вже створених ОСББ. В популяризації ідеї ніхто не зацікавлений! Вже давно готуються теплі крісла для новітніх «управителів», яким громада, згідно законопроекту №1565, слухняно сплачуватиме квартплату, з якої левова частка піде на адміністрування, чомусь мені так здається. А відтак, і надалі керівники «збиткової» комуналки будуватимуть не бідні будиночки.



Коментарі

comments