За чотири роки чиновники витратили на транспорт 1,5 млрд грн і більшість затрат – штучно створені, – Веремчук

За підрахунками керівника фракції «Народний контроль» у Львівській міській раді Валерія Веремчука, за чотири роки з бюджету розвитку Львова на транспортну сферу було витрачено 1,5 млрд гривень.
Таку цифру він озвучив під час дискусії у «Твоє місто», наголосивши, що більшість затрат є штучно створеними виконавчою владою.

«Закупівля транспорту, дотації за чотири роки вартували Львову 1,5 мільярди гривень. Це – величезна сума. Це більше ніж бюджет розвитку 2019 року, який після виплат кредитних зобов’язань становить 1,2 мільярда. І я вважаю, що виконавча влада сама штучно створила багато зайвих транспортних затрат, кредитів, які тепер маємо разом вирішувати», – зазначив депутат.

На його переконання, оптимізувати затратну частину можна у кілька способів.

«Співвідношення вартості одного нового трамваю і вживаних – один до тридцяти. Наскільки я знаю з відгуків, претензій у львів’ян до вже придбаних «берлінців» немає. Також треба оптимізувати роботу самих підприємств. Бо дивно, коли комунальний АТП-1, якому купуємо автобуси з грошей бюджету, працює по тому самому тарифу, що й приватники, який купує техніку власним коштом. Якби були прозорі і зрозумілі правила гри для приватних перевізників, ми могли б економити сотні мільйонів гривень. Місто має дозволити приватникам нормально працювати на ринку, а не остаточно виштовхувати їх геть», – каже Веремчук.

Водночас, дивує, що, отримуючи величезні суми на нові автобуси, АТП-1 неспроможне вирішити найелементарніші завдання, які не потребують великих грошей, а лише сумлінного ставлення до своїх обов’язків.

«Приклад. Пустили два великі автобуси в Брюховичі. Але мешканці й досі не знають графіку їхнього руху. Це так складно? Підготувати графік руху і встановити його на зупинках не потребує мільйонів гривень. І таких дрібних речей, які комунальний перевізник ігнорує, багато», – звернув увагу Валерій Веремчук.