dd_kom1

Добродомов: Голову Нацагентства з повернення корупційних активів мають обрати через відкритий конкурс

Сьогодні, 4 листопада, Комітет ВРУ із запобігання і протидії корупції врахував усі поправки до проекту Закону «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (реєстр. № 3040), які запропонував секретар Комітету, народний депутат України, лідер партії «Громадський рух «Народний контроль» Дмитро Добродомов.

Розгляд поправок у Комітеті тривав два дні. А вже завтра, 5 листопада законопроект розглядатимуть у парламенті.

Передусім, Дмитро Добродомов у запропонованих поправках наголосив на необхідності відкритого і прозорого обрання голови Національного агентства. А всі члени відповідної конкурсної комісії, яких запропонують різні органи влади, повинні відповідати високим критеріям відбору, мати бездоганну ділову репутацію, суспільний авторитет і антикорупційний досвід. Також засідання конкурсної комісії з формування Громадської ради при Національному агентстві мають бути відкритими для представників ЗМІ.

«Відкритість і прозорість у діяльності влади, призначення на посади на конкурсній основі – основа «Антикорупційного плану», який розробив «Народний контроль». Саме ці речі – шлях до реального подолання корупції в країні. Відтак я наполягав, щоб ці принципи стали  базовими і в роботі в одній із ключових структур у боротьбі з корупцією»,  – прокоментував Дмитро Добродомов.

Також за пропозицією Дмитра Добродомова, у частині законопроекту, де йдеться про речові докази, забрали визначення «технологічна переробка». На переконання народного депутата, «у результаті технологічної переробки існує ризик втрати економічної вартості активів, одержаних від корупційних та інших злочинів».

«По-перше, питання технологічної переробки не входить до компетенції Національного агентства. Понад те, у результаті фальсифікації технологічної переробки існує ризик фіктивної переробки активів в стан неякісних, непридатних чи із суттєво заниженою вартістю», – аргументував Дмитро Добродомов.

Як приклад навів резонансну справу, яку тривало вивчає, із так званими нафтопродуктами Курченка.

Він нагадав, як на базі Херсонського нафтоперевалочного комплексу ДП «Підприємство із забезпечення нафтопродуктами» та ДП «Укртранснафтопродукт» пальне компанії ASIANA GLOBAL LIMITED фіктивно привели до стану неякісних і зіпсутих рідин. Відтак були сфальсифіковані результати дослідження, а бензин А-95 виробництва заводу компанії OMV PETROM S.A. (європейський виробник нафтопродуктів з бездоганною репутацією щодо якості товару) віднесли до таких, що не підлягають класифікації за державними стандартами та технічними умовами України. У результаті такої оборудки держава втратила мільйони.

Також Комітет дослухався до думки Добродомова щодо ймовірного  зловживання коштами спецфондів Нацагентства його працівниками. Зокрема, народний депутат запропонував зменшити розмір арештованих активів, які мали йти на розвиток Нацагентства – з 25% до 5%.  Комітет врешті ж вирішив взагалі відмовитися від використання спецфондів.

«Національне агентство має стати вкрай важливою структурою у боротьбі з корупцією, яка є нашим головним внутрішнім ворогом. Тому дуже важливо вже від самого початку, на законодавчому рівні унеможливити будь-які корупційні прояви у самому агентстві, зробити його діяльність справді відритою. Бо інакше ми і далі матимемо лише ілюзію боротьби з корупцією», – резюмував Дмитро Добродомов.

Також варто зазначити, що ухвалення цього Закону – одна із вимог до України щодо впровадження безвізового режиму із країнами ЄС.