Для кого робляться ремонти прибудинкових територій?

З настанням теплої погоди в Луцьку доволі активно розпочались ремонті роботи прибудинкових територій. Все добре, якби не одне але. Мешканці багатоквартирних будинків ледь не з боями переконують комунальників врахувати їх пропозиції.

Проблему яскраво показала ситуація із ремонтом дворів біля будинків 19 та 23 на вулиці Конякіна. Там підрядна організація розпочала ремонт прибудинкових територій на замовлення Департаменту житлово-комунального господарства, згідно проекту розробленого проектною організацією. Але і проект робіт, і якість їх виконання викликали у лучан нарікання.

Перше, що просили мешканці цих будинків – розширити дорогу у їх дворах, щоб зробити зручним проїзд приватного та комунального транспорту. Адже, за словами мешканців, сміттєвози дуже часто виїжджали на пішохідну доріжку та бордюри, а приватний транспорт не міг розминутись у дворі.

Друге прохання мешканців будинку №19 стосувалося ремонту зливової каналізації, яка у їх дворі що під час дощів працювала погано.

Здавалось би, цілком нормальні пропозиції, чиновникам варто лиш прислухатись та зробити як просять люди. Але не в Луцьку.

Попри те, що ці пропозиції мешканці озвучували під час зустрічі із міським головою, коли той відвідував їх двір, ніхто із чиновників їх не врахував. Тому проект облаштування дворів був розроблений без цих ініціатив.

Як результат – проїзна частина і далі лишилась вузькою, адже з обох сторін дороги проектувальники запланували пішохідну доріжку.

Це обурило лучан, адже після ремонтних робіт їх двір міг і далі лишитись незручним. За їх словами, потреби у облаштуванні пішохідної доріжки з обох боків двору немає, оскільки раніше такої доріжки там не було і, відповідно ніхто нею не користувався.

Тому вони вдалися до більш активних дій. Спершу спробували достукатися до керівництва Департаменту ЖКГ, але «за дивним збігом обставин» протягом кількох днів вони не змогли додзвонитись ні до директора департаменту, ні до його заступника. А тим часом робітники почали проводити ремонтні роботи згідно наданого їм проекту, встановлювати бордюри та готувати територію для укладки асфальту.

Відчуваючи безвихідь люди звернулись у приймальню «Народного контролю». Павло Данильчук у той же день запросив Івана Кубіцького на зустріч із мешканцями, і з цього моменту ми взяли це питання на свій контроль.

Перше, що вдалось зробити у цей же вечір, – зупинити ремонтні роботи до узгодження позицій мешканців і комунальників. Вже будучи на місці директор департаменту ЖКГ сам помітив певні недолікив проекті ремонтних робіт. Завдяки цьому вдалось зупинити ремонт і в сусідньому будинку №23, де дорога після ремонту мала бути ще більш вузькою ніж до того.

Після трьох зустрічей мешканців міста та комунальників за участі журналістів та активістів «Народного контролю» вдалося досягнути успіху – керівництво Департаменту погодилось внести зміни у проект облаштування прибудинкової території, а підрядна фірма – переробити виконані роботи за власний кошт. Крім того, було вирішено провести ремонт зливової каналізації до укладення асфальту.

У результаті – лучани задоволені ремонтними роботами у своєму дворі.

Питання – а чому цього не можна було зробити відразу?

Саме тому “Громадський рух «Народний контроль» ініціює перед міською владою питання, щоб проведення ремонтних робіт на прибудинкових територіях відбувалося лише після узгодження із мешканцями багатоквартирних будинків. Для цього ми пропонуємо проводити загальні збори громадян за місцем проживання. Відповідну ініціативу ми пропонуємо як проект рішення на чергове засідання Виконавчого комітету Луцької міської ради і закликаємо всіх членів виконкому підтримати його.

Лучани повинні стати господарями свого міста.